شکستگی عمودی ریشه چیست؟
بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


شکستگی عمودی ریشه چیست؟

https://multimedia.elsevier.es/PublicationsMultimediaV1/item/multimedia/S1646289013001817:gr2.jpeg?xkr=ue/ImdikoIMrsJoerZ+w997EogCnBdOOD93cPFbanNelFD3k2v2PUcLCZY05yKktm7TKHTixRicYA4GFSfNbjr06wn3SN9p/dXrePzXCccHJAAFwBV16Xa3ocXf2+/mHcMcGD5tbpjoXmaY21sRW9JdJXRaUE3KNB0rfMjFRvB9qJfTfjin/9/gev8CcvVJ+Tfow/41YPghm5LTeNpCX175lot0Q8tAsdd/qjj+MaGkA6HBpqkWuFs9Cu4biRcUgUNjTO+xe8HtkzlkEezCMiyC1BVsOVodFFu42LLLQJOcg5OyfGWhQKFOvdIXbKzJ5rbxJlFy+Thy54l18413wNQ==

شکستگی عمودی ریشه چیست؟

در حالی که آرزو می کنیم دندان های ما به اندازه فلز محکم باشد ، در معرض فرسودگی قرار دارند و این ممکن است گاهی به شکل ترک ایجاد شود. پنج نوع دندان ترک خورده وجود دارد و یکی از آنها که امروز در مورد آن بحث خواهیم کرد شکستگی عمودی ریشه نام دارد. ما علائم ریشه دندان شکسته ، علل و درمان را بررسی خواهیم کرد.

 

تصور کنید به یک دندان کامل نگاه می کنید و می بینید که یک خط در پایین به سمت بالا حرکت می کند. شکستگی عمودی ریشه به این شکل است. شکستگی های عمودی ریشه ترک های عمودی است که از ریشه دندان شما شروع می شود و تا بالای دندان گسترش می یابد. ممکن است مورد توجه قرار نگیرند زیرا به طور معمول هیچ علائم و نشانه ای از خود نشان نمی دهند. با این حال ، آنها می توانند باعث ایجاد عفونت در استخوان و لثه اطراف شوند که می تواند برای بیمار قابل توجه و دردناک باشد.

 

چرا شکستگی های عمودی ریشه وجود دارد؟

 

این شکستگی ها اغلب در دندان های ضعیف ، دندان های درمان شده با کانال و سایر درمان های جبرانی مانند قرار دادن تاج وجود دارد. دندان های سالم همچنین می توانند با جویدن مواد سخت و یخ زده و مواد غذایی در معرض ترک قرار بگیرند. به طور خاص ، هنگام انجام کانال ریشه ، درد در کانال ، بیرون آمدن صدا یا خونریزی ممکن است نشانه شکستگی عمودی ریشه باشد که در طی عمل رخ داده است.

 

علائم شکستگی عمودی ریشه

 

علائم شکستگی می تواند متفاوت باشد ، تشخیص دندان پزشکان را دشوار می کند. با این حال ، علائم احتمال شکستگی ریشه در شما وجود دارد:

 

درد خفیف هنگام گاز گرفتن

 

ظاهر ترک ها هنگام بررسی با نور یا رنگ خاص است

 

دستگاه تخلیه سینوس ، که به نظر می رسد جوش یا زخم در نزدیکی دندان باشد ، اغلب نشانه وجود عفونت در زیر دندان است.

 

جیب بین لثه و دندان ، نزدیک شکستگی ، جایی که لثه اساساً از دندان جدا می شود

 

دندانپزشک یا متخصص (معمولاً متخصص اندودنتیکس) در صورت مشاهده ترک می تواند شکستگی را در طی روش کانال تشخیص دهد. اگر شکستگی بعد از عمل رخ دهد ، ممکن است نیاز به دریافت اشعه ایکس باشد که ریشه شکستگی را به طور مشخص مانند حرف J نشان می دهد ، یا متخصص همچنین می تواند از روش تشخیصی معروف به ترانس لوماسیون در محل تابش نور استفاده کند.

 

شکستگی های عمودی ریشه چگونه درمان می شوند؟

 

چندین روش درمانی مختلف برای دندان با شکستگی ریشه عمودی وجود دارد. در برخی موارد ، از انواع خاصی از مواد پر کننده برای چسباندن دندان ها یا جلوگیری از پیشرفت شکستگی استفاده می شود. با این حال ، در بیشتر موارد ، متداول ترین روش کشیدن دندان است. انجام این روش مهم است به محض تشخیص شکستگی ، زیرا عفونت مزمن می تواند استخوان اطراف دندان را بخورد که ممکن است برای حمایت از کاشت دندان در آینده لازم باشد.

 لمینت با قیمت مناسب

برای جلوگیری از برخورد با شکستگی عمودی ریشه ، در اینجا چند مرحله پیشگیرانه وجود دارد که می توانید برای محافظت از دندان های خود انجام دهید:

 

از آنجا که این شکستگی ها بیشتر در دندان های درمان شده با کانال وجود دارد ، در صورت امکان از این روش درمانی خودداری کنید. این به معنای تعیین وقت برای معاینات منظم دندانپزشکی است تا دندانپزشک بتواند مشکلات را زود تشخیص داده و به شما کمک کند تا از پوسیدگی جلوگیری کنید.

 لمینت با قیمت مناسب

اگر به درمان کانال ریشه نیاز دارید ، از متخصص اندودنتیست خود در مورد تکنیک پر کردن کانال ریشه که از آنها استفاده می کند سوال کنید و در مورد چگونگی کاهش خطر شکستگی ، مانند بعد از قرار دادن ، بحث کنید.

 

اگر علائم شما با موارد ذکر شده در بالا مطابقت دارد و نگران این هستید که دچار این نوع شکستگی شوید ، با دندانپزشک خود صحبت کنید. آنها به شما کمک می کنند تا علت علائم خود را شناسایی کرده و به شما کمک می کنند تا دندان های خود را سالم و سالم نگه دارید - بنابراین می توانید کمتر نگران باشید و لبخند بیشتری بزنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: شکستگی عمودی ریشه, دندانپزشکی, بهداشت دهان و دندان, ترمیم, لمینت,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : شنبه 21 فروردين 1400



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.